Nu da vrabia din mana pe cioara de pe gard

Un proverb cu mult adevar inclus.

Dar intrebarea mea este ce te faci cand nu esti sigur de vrabia din mana? Sau, ce te faci cand sunt doua ciori? Sau trei?

Daca dai o cautare in google, avand ca termeni cuvintele din titlu, gasesti o multime de lucruri interesante. Unul din raspunsurile care mi-au atras atentia suna cam asa:

Urmarind o “cioara” risti sa urmaresti o himera, o umbra pe care sa nu poti sa o atingi niciodata, sau daca ai norocul si o atingi sa iti dai seama ca tie de fapt nu iti place “cioara”, ca de fapt “vrabia” e mai buna, mai dulce, canta mai frumos. Si sa fim seriosi cui ii place croncanitul ciorii? Pot sa spun atunci cu mana pe inima ca “fericirea care o doresti o ucide pe cea care o ai”. Nu zic ca trebuie sa te plafonezi, sa nu incerci “mai sus, mai repede, mai puternic” ci ceea ce vreau eu sa zic este ca daca esti fericit nu incerca sa fii mai fericit. Fericirea este un lux, nu oricine poate fi fericit.

10 Responses to “Nu da vrabia din mana pe cioara de pe gard”


  1. 1 Laura February 23, 2008 at 5:40 pm

    “La multi ani!” fericiti cu multe impliniri si tot ce iti doresti ๐Ÿ™‚

  2. 2 Dan S. February 23, 2008 at 6:57 pm

    multumesc ๐Ÿ™‚
    sunt surprins ca ti-ai adus aminte ๐Ÿ˜› cred ca ar trebui sa fac un topic separat pt asta…

  3. 3 cori February 29, 2008 at 4:28 pm

    Cam aceleasi intrebari ce le-ai pus tu le aveam si eu in cap in privinta proverbului. Si in afara faptului ca le aveam in cap am transformat proverbul in fapte, insa in sensul negativ. Chiar am dat o data vrabia din mana pentru cioara de pe gard insa spre fericirea mea, si cred ca sunt foarte norocoasa, vrabia mi-a demonstrat ceea ce este scris mai sus, si anume ca nu oricine are parte de fericire.Dar atunci cand esti fericit intr-adevar ai impresia ca t i se cuvine si ca asa e normal sa fie pana la un moment dat cand incepi sa vrei mai mult si mai mult. Dar numai cand nu mai ai parte de fericire iti dai seama ce inseamna ea de fapt si cat de valoroasa este…

  4. 4 Dan S. February 29, 2008 at 5:11 pm

    eu am incercat variatiuni. uneori am ales vrabia, alteori cioara. dar de fiecare data am dat-o in bara, iar acuma sunt putin buimac. unele lucruri ar trebui sa fie mai usoare… ๐Ÿ˜

  5. 6 Dan S. June 24, 2008 at 8:12 am

    ft tare!
    inspirata caricatura ๐Ÿ˜›

  6. 7 vidu July 21, 2008 at 10:58 am

    ma bucur ca iti place caricatura.

    cred ca avem ceva pe site-ul nostru care s-ar potrivi pe sidebar-ul din dreapta blog-ului tau. arunca o privire la http://www.vidu.ro/webmasters.php

    bafta!

  7. 8 banel September 28, 2008 at 11:48 pm

    Deci,sa citezi din bunul meu prieten Horatiu Forminte zis Vazduhul Sur: “Nu da pula din mana pe pizda de pe gard”

  8. 9 Dan S. September 29, 2008 at 8:26 am

    e si asta o varianta :))

  9. 10 Secol March 31, 2012 at 4:00 pm

    Pe mine ma intriga foarte mult proverbul asta care mi se pare fara noima… cum sa dai ceva palpabil cu o valoare mai mare(parerea mea) pe ceva cu probabilitatea de a-l avea cu o valoare mai mica…. adica… zicea si cineva mai sus o vrabie are mai multe calitati decat defecte pe cand cioara exact invers…


Leave a Reply

