Tot din telefonie

Desi e o veste mai veche, pentru a spori confuzia:

Incepand cu 21 octombrie 2008 orice utilizator al serviciilor de telefonie fixa sau mobila din Romania va avea dreptul sa isi pastreze numarul de telefon, chiar daca isi schimba furnizorul de servicii. Insa nu va fi posibila portarea numerelor de telefonie fixe catre retele de telefonie mobila si invers.

Trecerea de la un furnizor de servicii (furnizor donor) la altul (furnizor acceptor) se va putea face in 10 zile de la depunerea unei cereri la operatorul la ale carui servicii abonatul s-a hotarat sa renunte.

Utilizatorul nu va fi facturat de catre furnizorul donor pentru portarea numarului, furnizorul acceptor urmand sa suporte costurile determinate de portarea numarului. Acesta insa poate decide sa-i transfere noului abonat o parte din aceste costuri. Conditia impusa de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei este ca in situatia in care furnizorul acceptor decide sa perceapa utilizatorului anumite tarife, aceste tarife sa fie accesibile.
Toate numerele utilizate pentru servicii de telefonie mobila pot fi portate, indiferent de tehnologia utilizata (2G, 3G, CDMA etc.), de modalitatea de plata (prepaid sau cu abonament) sau de tipul de servicii furnizate (fax, transmisiuni de date).
In schimb, portarea numerelor de telefonie fixe catre retele de telefonie mobila si invers nu este posibila.

Avertizare in cazul numarului portat
Insa, faptul ca un abonat va avea acelasi numar de telefon, dar va fi pe alta retea va starni cu siguranta confuzie in randul clientilor, pentru ca cel care formeaza numarul nu va mai sti exact in ce retea este cel catre care se indreapta apelul. Situatia poate fi si inversa – desi cel apelat are un alt prefix, el poate fi in aceeasi retea.
Acest lucru s-ar putea solda cu o factura usturatoare, mai ales in cazul celor care au tarife mai mici pentru convorbirile in retea.
De aceea, ANRCTI a impus furnizorilor care practica tarife diferite in functie de reteaua de destinatie a apelului obligatia de a transmite, cel putin in cazul numerelor portate, in mod gratuit, un ton distinctiv (de tip bip), prin care utilizatorii sa fie avertizati ca apelul respectiv este terminat in alta retea decat cea in care este initiat apelul. In acest fel, apelantul va sti ca suna spre un numar care s-a mutat in alta retea decat cea pe care o stia el si va fi in masura sa decida daca continua sa efectueze convorbirea sau renunta pentru a se informa in prealabil in care retea s-a mutat numarul pe care doreste sa-l apeleze. Alternativ, furnizorii care initiaza apeluri pot transmite, gratuit, un mesaj vocal prin care utilizatorii finali sa fie avertizati ca numarul apelat a fost portat.
Totodata, utilizatorii vor avea la dispozitie si o aplicatie web ce va fi dezvoltata de catre operatorul bazei de date centralizate si prin intermediul careia utilizatorii pot afla daca un numar este portat si ce furnizor ofera servicii prin intermediul numarului respectiv la momentul interogarii aplicatiei.

Sursa: www.romanialibera.ro
Pe aceesi tema: www.euractiv.ro

Advertisements

0 Responses to “Tot din telefonie”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: